kati
Elefanttimarssi
save me from my self ♥
|
Post by kati on Dec 26, 2009 18:03:34 GMT 2
Osir katseli hölmistyneen ja epäuskoisen katseen sekoitus naamallaan Sirun höpötystä ja siirsi sitten katseensa suurempaan Geenaan. Tumman kasvoilla oleva ilme paljasti pienelle ruskealle urokselle Nienin kuunnelleen kaakopavuista ja sen sellaisista olemattomista asioista jo pidemmän aikaa. Vähän aikaa kesti, ennen kuin pieni pentu nukahti ja hetken uros kuunteli ainoastaan lähes soivaa hiljaisuutta. Pian Geena kuitenkin keskeytti uroksen ajatusten kulun kysymyksellään. Osir käänsi katseensa naaraaseen ja ehti nähdä hieman miettivän ilmeen naaraan kasvoilla. Mitä lie toinen mietti. - En oikeastaan tiedä... Tiedätkö onko täällä jotain laumoja?
Uros oli pitkään miettinyt laumaan liittymistä sitten Jýr'iistä lähdön ja tullut siihen tulokseen ettei haluaisi kulkea koko aikaa yksin ja laumassa voisi olla hyödyksi. Jälleen ajatuksiinsa uponneen uroksen toinen silmä karsasti hieman, mutta kun Osir keskitti jälleen katseensa naaraaseen palautui karsastavan silmänkin katse normaaliksi. -Olisiko sinulla ideoita, mitä tehdään. Olettaen tietenkin että ensin odotamme että Siru herää...
//jaarittelua... mutta siitä sitten jatkamaan ^^ //
|
|
|
Post by larena on Jan 1, 2010 14:54:21 GMT 2
-Juups kyllä täällä laumoja on tai siis tavallaan,koska Geena on perustamassa sellasta laumaa,kun Empress ja mä oon siel. -Jiippiaijuu, ja sitten Siru lähti juoksemaan! Me oltiin Nigen kaa jäätiköllä ja sit kun aluks mä saavuin sinne,Geena nukku kuopassa ja luulin et se oli kuollu kylmyyteen,mutta ehei. Mulle myös tippui kahenkymmenen cm mittaset jääpuikot ja niistä tuli varmaan kolmentsiljoonan cm mittaset lovet mun selkään ja sit Nige nuoli ne.Siru selitti totisena. Sä olisit hyvä öö en tiiä sä olet aika pieni sillein mut ei hätää kyl mä sulle jonku paikan keksin,Siru lohdutti.
// Siis tohon alkuun olis kuulunu,että no kirjotan sen tähän: Samassa Sirun silmät rävähtivät auki. \\
Vettä sataa taivaalta no mistäs muultakaan,Siru ilakoi,mutta sade yltyi ja kohta se oli jo ukkonen. Kuulkaa herra ukkonen lähettäisitkö ruuva auringon tänne nimittäin en oikein pidä märästä. Vaikka maailman paras asia on märkäkoira. Nälkä hyvä Osir jos et metsästä et voi saada edes itsellesi ravintoa joten hae mulle kaakopeura,kaakopapu,kaakorotta ja kaakohiiri. Ja muista jos et pysty siihen,ota mallia mestarilta. Älä yritä lähteä minnekkään samoin Nige en ole antanut teille lupaa lähteä uskoisi,että tuo meni niiden paksuunkalloon.
// Käsittääkseni Osir ja Nige eivät olleet lähdössä metsästämään,koska Siru sanoi sen nälkä iha läpällä. :-----D\\
|
|
|
Post by Viima on Jan 1, 2010 18:17:15 GMT 2
Geena kuunteli Osiria, toinen oli kuin lukenut tämän ajatukset, ja kysynyt sitten laumojen olemassaolosta. Heti siihen perään Siru vastasi, hieman epäselvästi tosin. - Tosiaan, minä perustin juuri vähän aikaa sitten tähän järven lähelle lauman Empressin, narttu tokaisi selventääkseen sirun sanat. - Reviiri ulottuu aina yhdelle vuorelle asti, ja päättyy järven rantaan. Kiinnostaisiko? Tuo kuulosti typerältä, Geena Nien tiesi sen. Narttua harmitti, kun ei osannut oikein valita oikeita sanoja lauseisiinsa.
Samassa Siru alkoi höpöttää heidän tapaamisestaan. Kummallista, erittäin. Pentu liioitteli hieman joitain asioita, ja pölpötti jotain muutakin sekavaa perään. Geeni laski päänsä Osirin tasolle, ja kertoi tälle täyttä faktaa olevan asian hiljaa, pieni virne naamallaan. - Hän 'hieman' liioittelee, kuului tuon hiljainen ääni. Siru ei tätä kuulisi, niin hiljaa narttu sen sanoi. Osir kuitenkin kuulisi. Narttu ei huomannut lainkaan Idästä tulevia tummia pilviä. Susi nosti punaharjaisen päänsä ja huokaisi. - Siru - rauhoituhan vähän. Samassa ukkonen jyrähti, taivas repesi ja maahan alkoi tippua kylmiä sadepisaroita. Tummat pilvet kerääntyivät nopeasti yhteen, ja salamat väläyttelivät valojaan auringon piiloutuessa pilvien kätköihin. - Mistä tämä rajuilma oikein tuli? Geena sanoi epäuskoisena. Myrsky oli puhjennut yht'äkkiä, kukaan ei ollut huomannut. Kummallista, mutta elämä on.
- Meidän täytyy etsiä parempi suoja! Geena huudahti ja katsoi molempia.
|
|
kati
Elefanttimarssi
save me from my self ♥
|
Post by kati on Jan 1, 2010 21:39:57 GMT 2
Pieni, ruskea koira katsoi juuri herännyttä pentua, joka oli alkanut taas selittämään ensin Geenan perustamasta laumasta ja sitten heidän, Nienin ja Sirun, tapaamisesta. Alku kuulosti ihan lupaavalta, mutta siinä vaiheessa kun jääpuikot alkoivat tippumaan taivaalta ymmärsi uros ilman Geenankin huomautusta että juttu hieman paisui kuin pullataikina. Ennen kuin pieni uros ehti vastata punaharjaksiselle sudelle mitään tämän laumasta, halkaisi taivaan korvia raastava jyrähdys ja sade kasteli nelijalkaiset nopeasti. Geena huudahti jotain suojan etsimisestä, mutta Osir ei ollut varma muusta, sillä uusi jyrähdys peitti nartun äänen alleen.
Ruskea uros tyytyi nyökkäämään ja juoksi parilla nopealla ja yllättävän pitkällä askeleella metsän reunalle, mistä he olivat tulleetkin ja jäi odottamaan kahden muun päätöstä pusikkoon, missä oli pienen kokonsa ansiosta suojassa suurelta osalta sadetta.
|
|
|
Post by larena on Jan 2, 2010 11:42:35 GMT 2
-Suoja suoja yäk märkää inhottavaa ällöttävää,Siru vinkui. -Mulla on muuten vieläkin arvet niistä puikoista,Siru sanoi. Sitten hän näytti ne Osirille. Sirun selässä näkyi pienet arvet jotka eivät erottuneet enää kovin hyvin. -Tälläisellä sateella kaakopaavut yleensä kastuvat,siru ilmoitti ja luuli,että häntä kuunneltaisin. Siru hhuomasi,että tuo Osir oli puskassa ja Nien etsi suojaa hän tuhahti ja kaivoi kuopan. -Tää on kyllä vähän liian pieni mulle ehkä just Osir mahtuis tänne,Siru sanoi Nigelle. -Hei tuolla on luola,mutta siellä on se karhu tai karhut kuka tietää onko niitä yks vai kaksi, Siru huudahti Osirille ja Nigelle! Voi ryökäle just ku löyty luola,sade loppu.
Hetkone nyt mä voin taas leikkii ou jee siistii ja superii, Siru ilakoi. -Toivottavasti kaakopavut säilyivät tuosta sateesta,Siru sanoi. -Mä oon ihan märkä ja mudassa, sanoi Siru ja hyppäsi lampeen,joka oli kyllä aika suuri lampi. -Tylsää tehäänkö jotain,Siru kysyi Nieniltä ja Osirilta?
// Vähän turhaa,mut raapustakaa te sitten jotain kivaa. :----}\\
|
|
|
Post by Viima on Jan 2, 2010 12:49:29 GMT 2
Sade lopahti, yhtä pian kuin oli alkanutkin. Narttu kummasteli sään käytöstä. Aurinkoinen, sateinen, kylmä, aurinkoinen, tuulinen, sateinen aurinkoinen. Niin se taisi olla vaihdellut, ellei Geeni aivan väärin muistanut. - Hmm, mitäpäs sitten voisimmekaan tehdä? Niege hymyili miettiessään. - Mennäänkös...hmm... en tiedä. Ei ole mitään mielessä. Geena virnisti turhalle lauseelleen. Tosiaan, nartulla ei ollut mitään, ei mitään ideaa. Toivottavasti pian keksittäisiin jotain, ennenkuin kuoltaisiin tylsyyteen.
// Hieman lyhyttä, ideat loppumassa... \\
|
|
kati
Elefanttimarssi
save me from my self ♥
|
Post by kati on Jan 2, 2010 13:52:14 GMT 2
Sade lakkasi yhtä nopeasti kuin oli alkanutkin. Osir nosti katseensa kohti taivasta kallistaen päätään. Kummallinen ilmasto täällä Feykirissä. Pieni uros asteli suojastaan ja ravisteli itsensä helposti kuivaksi. Vihreäsilmä meni takaisin Geenan luokse ja istahti tämän viereen katsellen Sirun leikkiä. Pienellä ainakin riitti energiaa. - Meiltä taisi jäädä keskustelu hieman kesken niistä laumoista. Sinä olet siis perustanut lauman. Onko siinä jo montakin jäsentä?
Osir siirsi katsettaan maisemassa. Jostain kajahti uroskauriin huuto. Uros kuunteli puolella korvalla Geenan ääneen sanomia ajatuksia. Mitä tosiaan he voisivat nyt tehdä? -Lähdetäänkö hieman kiertämään sun lauman aluetta, jos nähtäisiin vaikka uusia tyyppejä? Siinä oli ehdotus ja Sirukin saisi jotain mihin purkaa liikaa energiaansa.
//Siinä pieni idea...//
|
|
|
Post by larena on Jan 2, 2010 17:11:44 GMT 2
// Kati kaiken keksii!\\
-Minä minä minä tulen myös,iloinen Siru huusi,hän oli kuunnellut Osirin ja Nigen juttelua ja oli tullut siihen tulokseen,että pitäisi lähteä jo heti. -Mennään ekaks vaikka vaikka höm enpä tiiä miettikää te, Siru sanoi ja lähti hyppelemään eteenpäin. -Ainakin luulisi Nigen tietävän omasta reviiristään. -Osir ja Nige tiedoks teille mä aijon perustaa lauman. Te voitte tulla siihen tai siis Nige on jo perustanutlauman. Siru tajusi vaihtaa puheen aihetta sillä he olisivat kumminkin sanoneet: Öö Siru sä olet vähän liian pieni perustamaan lauman.
-No lähdetäänkö jo jonnekkin,Lasinsiru kysyi hiljaa?
// Pölö pölö mulle tuli sama ogelma kui Viimuzkille. :----B\\
|
|
|
Post by Viima on Jan 2, 2010 23:18:08 GMT 2
- Laumassani ei ole vielä muita kuin Siru... Mutta muitakin varmaan jossain välissä liittyy. Tekemistä ei vain vielä ollut tiedossa. Geena mietti päänsä puhki, muttei saanut mitään mieleensä. Onneksi Osir pelasti keksimällä kierrellä nartun reviirillä. Hyvää ajanvietettä, kiintoisaa olisi myös nähdä omaa aluetta hieman enemmän. - Hyvä idea! Narttu kehui iloisesti ja lähti kävelemään luoteeseen.
Edessä levittäytyi sekametsää. Sää oli leuto, aurinko paistoi puiden vihreiden lehtien välistä. Metsä näytti kauniilta. Valo värjäsi maan kullanvärisenä hohtavaksi. Vaaleaselkä kulki polkua pitkin. Mistä lienee polku muodostunut? Polun keskelle ulottui paksuja juuria, jotka kampittivat varomattoman. Joka puolella oli puita. Ohuita haapoja, paksuja tammia, korkeita koivuja ja tuuheita kuusia. Metsä tosiaan oli kaunis. Oli onni, että Geena oli onnistunut valitsemaan tämänkin paikan laumansa alueeksi.
Niege kulki polkua pitkin, uskoen että toiset seuraavat. Niinkuin varmaan seuraavatkin. Metsän eläimet katsoivat kulkijoita kummastellen. Peuraemo vasoineen, orava perheineen. Pikkulinnut jota visersivät laulujaan liikkuessaan puusta puuhun. Peura vaistosi, etteivät he olleet metsästämässä, ja rauhoittui. - Täällä on aika kaunista, eikö?
// Kauheesti kaikkia kuvauksia eikä mitään kunnon roolausta. Eikä kovin pitkäkään. '^^ Ainiin, karttaa kannattaa aina tasaisin väliajoin käydä vilkaisemassa, jotta on perillä missä mennään. : ))//
|
|
kati
Elefanttimarssi
save me from my self ♥
|
Post by kati on Jan 5, 2010 22:24:03 GMT 2
Osirin ja Geenan lauma-keskustelu jäi kesken Sirun kiirehtiessä lähtöä. Asia ei kuitenkaan haitannut urosta, joka seurasi Geenaa tämän lähtiessä metsään. Uros harppoi huomattavasti suuremman susinaaraan perässä ajatellen kaikkea muuta kuin laumaa. Voisihan sitä liittyä Geenan laumaan, mutta kannattaisiko odottaa, jos tulisi toinen lauma? Hyväksyttäisiinkö pieni uros laumaan? Osir pudisti päätään ja hyppäsi polulle kaatuneen kannon päälle ja siitä alas. Uros katseli viimein maisemia. Metsä oli oivaa riista-aluetta. He ohittivat peuran vasoineen niitä enempiä häiritsemättä, tosin ne pakenivat kauemmas heistä, petoja kun olivat.
"Täällä on aika kaunista, eikö?" Pieni uros ravisteli hieman päätään ja tämän katse kävi harmaassa, punaharjaksisessa sudessa. -Joo... Hyvää aluetta. Osir heilautti pystyssä sojottavaa häntäänsä, ennen kuin keskittyi taas naaraalle puhumiseen. - Mitä virkoja laumassasi olisi? *... viestinviejän virka kiinnostaisi* uros jatkoi mielessään, muttei sanonut asiaa vielä ääneen. Sen aika tulisi myöhemmin.
|
|
|
Post by larena on Jan 6, 2010 10:35:26 GMT 2
-Maa on niin kaunis kirkas Sirun taivas,siru lauloi tosiaan muunneltuna versiona. Vastaan tuli alamäki no Siru lähti juoksemaan sitä alas. alamäki oli todellä jyrkkä se oli jyrkkä! -Hei miks tää on nyt ylämäki Siru huusi hän ei nimittään päässyt enää ylös sieltä! Kynnet ulos oo onpa ne pitkät ja hengitä syvään kolmesti ja menoks. Hiop Siru pinkaisi vauhtiin ja olikin kohta jo perillä. -Olipa kiva ei siis yhtään kiva mä kuolen ja nyt,Siru pillitti. Sitten Siru kaatui maahan ja leikki kuollutta. -Voi ei tää onnistu nyt pitää keksiä joku toinen leikki ja siihen te oudot saatte tulla mukaan myös eikä muttia,Siru komensi kunnes se tajusi,että hän puhuu vanhemmille kuin hän ja heittäytyi vakavaksi. No niin asiaan minä menen tuonne ja sinä menet tuonne ja sinä menet tuonne. Siis Geena menee tonne puun viereen ja Osir saa luvan istua tuossa ja Siru osoitti märkää muta lätäkköä. Nyt meillä on kiva leikki vaikka... miten te näytätte noin äkäisiltä heräsittekö te väärällä tassulla aamulla. Hehe!
jipiaijuu onpa mukava... mikä vuoden aika on jos pohjoisessa on kylmä,etelässä lämmin mitä on sitten lännessä ja idässä?
// Hiu hiu miks miks mä ei ei hyvä teksti kertikaa miks ideat loppuu kirjoittakaa joku hauska viesti missä voi sattua ja tapahtua kaikenlaista,lupaan kirjoittaa pitkän roolauksen. :---D//
|
|
|
Post by Viima on Jan 9, 2010 11:15:42 GMT 2
Geena kuunteli Osirin asian hieman tarkemmin, kuin hyperykienergisen pentusen päättömät hölpötykset. - Paikkoja? No, on ainakin metsästyksenjohtaja, metsästysryhmä, viestinviejät ja rajavahdit. Niin, siinä taisi olla suurin osa. Onhan vielä tavalliset laumalaiset, vaikkeivat ne olekkaan varsinaisia paikkoja. Naaras hymyili. Sitten harmaiden silmien katse osui Siruun. Pentu komenteli näille paikkoja ja puheli kaikenlaista. Kuten aina. - Hei, otetaanko juoksukisa? Tuonne kaatuneen puun luokse. Puu oli noin sadan metrin päässä. Ei kovin kaukana siis. - Valmiina? naaras tiedusteli vielä toisilta ja odotti hetken. - Hep! Geena juoksemaan, ei tosin kovin nopeasti. Narttu tiesi, että Siru ei ollut niin nopea ja suunnitelma oli antaa pennun voittaa. Sirulle tulisi mitä luultavemmin paha mieli, ellei voittaisi. Siksi Geenakin laukkasi leppoisaa vauhtia kohti puuta, joka oli vielä jonkinmoisen matkan päässä. // Huhhuh, ideat lopussa. Mutta tuossa tuommoinen, toivottavasti voitte jatkaa. //
|
|
kati
Elefanttimarssi
save me from my self ♥
|
Post by kati on Jan 9, 2010 19:48:21 GMT 2
Pieni ruskea uros kuunteli laumassa vapaana olevat paikat ja virnisti itsekseen. Kaikki paikat olivat vapaina. Kenties Geena kelpuuttaisi uroksen viestinviejäksi. Samassa naaras ehdotti juoksukisaa. Kenties Sirun liian energian toppuuttamiseksi? Geenan sanoessa Hep! Osir ponkaisi vauhtia ja pinkaisi täyteen vauhtiin kaartaen metsään pois polulta, pois näkyvistä. Pensaat ja heinät vain kahisivat pienen ruskean uroksen viilettäessä harvahkossa sekametsässä. Puut viilettivät ympärillä kun Osir juoksi niiden ohi kaartaen koko ajan. Uros hyppäsi yhden jos toisenkin puunrungon yli helposti ennen kuin pääsi jälleen polulle, jolta oli lähtenytkin. Osir kiri vauhtiaan saavuttaen jo melko pitkälle edenneen Geenan ja hidastaen tämän kohdalla samaan vauhtiin.
Pysähtyessään puun luona, uros läähätti juoksun jäljiltä, mutta käänsi katseensa kuitenkin punaharjaksiseen naaraaseen. -Tarvitsisitko kenties viestinviejää? Voisin ottaa sen homman hoidettavakseni jos hyväksyt minut laumaan. Osir virnisti ja käänsi katseensa sitten Siruun. -Mitä sinä haluaisit tehdä seuraavaksi? Uros kysyi pennulta antaen näin Geenalle kenties aikaa miettiä uroksen laumaan pääsyä.
|
|
|
Post by larena on Jan 9, 2010 20:28:46 GMT 2
-Mikä pölähti,Siru huusi Geenalle ennen kuin itse pinkaisi vauhtiin! Tämä melkein saavutti edellä juoksevat täyskasvuiset koirat tai siis koiran ja suden. Ei hän oli kannoilla,mutta jäi pitkälti jälkeen. -Epä reiluu ei moteta juoksu kisa, Siru huusi puun vieressä nököttäville koreeläimille! Jarrutus,pölyä ja hyhhyi,sanoi Siru. Mitäkö haluaisin tehdä no ehkä tota noin leikkiä. Leikittäiskö vaikka prinsessa RUUSUSTA,Siru huusi ja alkoi määrätä rooleja! Geena on pahatar ja minä olen se prinsessa ja Osir on tarpeeksi pieni joten sinä saat olla Prinssi.
Lempeä tuuli viuhui mukavasti Sirun korvissa ja uskoi,että Geena ja Osir kuulivat saman. Aaaaiivaaan iiihaanaaa tuuli! puiden latvat olisivat taipuneet pitkälle pohjoiseen jos siellä olisi ollut puita. Lämmin,mutta sopivan viileä etelätuuli heilutti ruohikkoa ja Geenan,osirin ja Sirun karvoja. -Auuts,Siru huusi sillä terävä kivi oli mennyt syvälle tämän tassuun! Nyt jos olisi pitänyt juosta Sirulla ei olisi tullut siitä mitään. Tassusta vuoti verta aika tavalla ja siitä oli tullut kokonaan verenpunainen. No mitäs me tälle tehdään,kysyi Siru? Tämä tiesi,että tämä ei selviäisi tästä noin vain joten hän heittäytyi nurmikolle lepäämään...
// Mulla taas tälläst! :---B Muuten mul oli luistelu kisat Mikkelissä ja olin siel 3 sialla! //
|
|
|
Post by Viima on Jan 16, 2010 22:13:43 GMT 2
// Anteeeeeksi kestooo... :---- \ //
Kuka vain saattoi huomata punaharjan naamalla ällistyneen hymyn. Tuo ei ollut odottanut, että Osir oli noin nopea. Tiesihän susi, että koirat olivat nopeita, mutta tuolla vauhdilla Osir saavuttaisi melkein gepardin. Upeaa. Harmaasilmä kuuli takana Sirun väsyneet huudot. Vanhemmat eläimet olivat jo saapuneet puun luokse, kun pentu juoksi läähättäen lähemmäs. Pian tuo kuitenkin alkoi löplöttää. Kun Geena Nien kuuli pennun määräävän hänet pahatareksi, narttu naurahti. - Eikös minun pitäisi määräillä sinua, Siru, Niege sanoi virnistäen ja painoi tassunsa pennun pään päälle. - Ja niin Osir, noin nopeasta viestinviejästä minulla ei ollut tietoakaan. Toki siis pääset. Hymy kruunasi usvasilmän lauseen. Hymyä ei kuitenkaan kestänyt kauaa, kun tuo huomasi Sirun tassusta vuotavan veren. Mihin lieneekään pentu sen satuttanut, mutta nyt olisi hyötyä sairaanhoitajasta. Ei haava mikään kuolemanvakava tai sellainen ollut, mutta varmasti tuntui inhottavalta kun oma veri vuosi pois. Susi katsahti Osiriin. Jospa hän osaisi tehdä jotain?
// Laitoin hiukan pidemmän anteeksipyynnöksi kestosta. :---------D //
|
|